Blijf op de hoogte van de laatste vegatrends

Laatste nieuws weten over nieuwe vegan producten? Weten wanneer de leukste events zijn? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief en word een kennisbron van vegafeiten!
Jouw e-mailadres
Jouw voornaam

10 tips voor de perfecte smoothie

26-08-2016

Iedereen houdt van een goede smoothie. Ze zijn lekker, gezond, en de mogelijkheden zijn eindeloos. Wij zetten de essentiële ingrediënten voor de perfecte smoothie voor je op een rij.

1. Bevroren fruit

Of het nu fruit is dat je zelf hebt bevroren of bevroren fruit uit de winkel, ijskoud fruit maakt je smoothie lekker cool en vol van smaak.

 diepvriesfruit

2. Vers fruit

De volgende stap is vers fruit, en hier kan je creatief worden met smaken. Elk fruit is anders: rood fruit geeft je smoothie een mooie kleur en banaan geeft stevigheid. Of wat dacht je van een romige avocado? Wees niet bang om te experimenteren!

versfruit

3. Vegayoghurt

Voor een rijke en romige smoothie, voeg een goede scheut toe van een plantaardig yoghurt-alternatief (soja, amandel, kokos) toe. Dit helpt je smoothie net wat voedzamer en vullender te maken.

sojayoghurt

4. Havervlokken

Het toevoegen van  havervlokken (of een ander graan) is een truc die iedereen moet kennen. Niets anders geeft je smoothie een mooiere textuur en het maakt van je smoothie gelijk een volledig ontbijt.

havermout

5. Noten en zaden

Dit is een fantastische manier om meer eiwitten en goede vetten toe te voegen. Je kan experimenteren met allerlei noten en zaden.

Mixed Nuts

6. Melk of sap

Een kopje soja- of amandelmelk, appel- of sinaasappelsap maakt alle ingrediënten wat losser en laat je smoothie er mooi en zijdeachtig uitzien. 

sojamelk

 

7. Limoen/citroen

Nu verklappen we je nog een truukje dat het scherpe randje van de smaak weghaalt. Het sap van een limoen of citroen gaat zeer goed samen met de zoetige smaak van het fruit.

limoencitroen

8. Groen!

De eerste keer dat je een groene smoothie maakt lijkt dit misschien een beetje eng, maar je zult merken dat je smoothie gewoon lekker zoet blijft nadat je groente hebt toegevoegd. Je zult niet meer anders willen, want het is een heerlijke manier om aan je 200 gram groente per dag te komen :) Alle groenten die je rauw kunt eten kun je in principe aan een smoothie toevoegen, maar het beste werken bladgroenten en zachte groenten zoals rode biet.

bladgroen

9. Topping

Een smoothie presenteert veel leuker met een versiering bovenop. Top hem dus af met amandelschaafsel, kokosrasp of hagelslag. Of leef je gezond uit met superfood.

superfoods

10. Keep it simple

Het lijkt misschien lekker om zo veel mogelijk ingredienten in één smoothie te verwerken, maar vaak zul je merken dat de simpelste smoothies ook de lekkerste zijn. Zo komen de pure smaken van je ingrediënten allemaal naar voren. Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden dat je elke ochtend een geheel nieuwe creatie op tafel kunt zetten!

smoothie

Geschreven door: VLV
Viva Las Vega's maakt vega eten makkelijk, lekker en leuk voor iedereen.

Lees nog meer

Doe mee aan de VeggieChallenge!

Dertig dagen minder vlees eten: het is goed voor je lijf, de planeet en het redt dierenlevens. Daag jezelf uit met de VeggieChallenge. Wij helpen je op weg met gratis tips, recepten en ondersteuning

Doe mee en win

Blijf op de hoogte van veganieuws

Altijd op de hoogte zijn van nieuwe vega producten, acties en events? Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Viva Las Vega´s en wij zorgen dat je altijd op de hoogte blijft!
Jouw e-mailadres
Jouw voornaam

Doe een donatie

Steun Viva Las Vega's met een (eenmalige) donatie.
Ander bedrag: €
Schrijf je in voor de nieuwsbrief:
Jouw e-mailadres
Jouw voornaam
Secure and Spam free...