Blijf op de hoogte van de laatste vegatrends

Laatste nieuws weten over nieuwe vegan producten? Weten wanneer de leukste events zijn? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief en word een kennisbron van vegafeiten!
Jouw e-mailadres
Jouw voornaam

De groene smoothie: heerlijk en gezond

30-08-2017

Naast alle voordelen voor de medemens, dier en milieu, levert het eten van plantaardig voedsel ook persoonlijk voordeel op. Zo is het vaak gezonder om plantaardig te eten en ontwikkel je wel gezonde, maar ook lekkere gewoontes. De groene smoothie is een zeer gezonde variatie, die je in enkele minuten klaar gemaakt hebt en die je ook nog makkelijk mee kunt nemen naar je werk. De groene smoothie bestaat, zoals de naam al doet vermoeden, voornamelijk uit groente en fruit. Laat je niet misleiden door de kleur, want altijd mooi groen zijn deze groene smoothies allerminst!

Groene smoothie dus groenten

De groene smoothies bevatten vaak bladgroenten als spinazie of boerenkool wat ze extra gezond maakt. Spinazie is bijvoorbeeld rijk aan foliumzuur, vitamine C, ijzer en vezels, en geeft daarom een enorme boost aan je dag. Neem een flinke hand spinazie en meng dit met bijvoorbeeld bananen, bosbessen, frambozen, kiwi’s. Mix het met amandel- of sojamelk en je hebt een heerlijke gezonde smoothie. Voor extra energie kan je er ook nog havermout aan toevoegen! Probeer ook deze groene mojito smoothie van VeggieChallenge website. Een heerlijke groene smoothie met spinazie, banaan en ananas.

Groene Smoothie - Groene Mojitio

Ook super gezond om je dag mee te beginnen: een boerenkool smoothie! Boerenkool zit boordevol met calcium en vitamine K, die beide zorgen voor onder andere sterke botten. Je groene smoothie met boerenkool kan de kans op een botbreuk dus enorm verkleinen. Neem ongeveer één handje boerenkool en maak hem af met alles wat je lekker vindt. Benieuwd naar wat je nog meer met boerenkool kunt doen? Je vind het hier.

Groene smoothie - boerenkool smoothie

Wat moet erin?

Een smoothie zonder groente is natuurlijk geen groene smoothie. Alle groenten die je rauw kunt eten kun je in principe aan een smoothie toevoegen, maar het beste werken bladgroenten en zachte groenten zoals rode biet. Je zult je natuurlijk af vragen of het toevoegen van een groente ten goede van de smaak van je smoothie komt, maar je zult merken dat na het toevoegen van je groente de smoothie gewoon lekker zoet blijft. Op deze manier kom je dan ook op een makkelijke en lekkere manier aan je 200 gram groente per dag :)

Ben je opzoek naar een wat zoetere groene smoothie? Voeg dan wat zoetere fruitsoorten als mango of banaan aan je smoothie toe. Zij verzekeren de zoete smaak, terwijl de spinazie (of andere groente) voor de extra vitamines zal zorgen.

Wil je nog meer tips voor het maken van heerlijke smoothies? Met deze 10 tips voor de perfecte smoothie kom je een heel eind!

Geschreven door: VLV
Viva Las Vega's maakt vega eten makkelijk, lekker en leuk voor iedereen.

Lees nog meer

Doe mee aan de VeggieChallenge!

Dertig dagen minder vlees eten: het is goed voor je lijf, de planeet en het redt dierenlevens. Daag jezelf uit met de VeggieChallenge. Wij helpen je op weg met gratis tips, recepten en ondersteuning

Doe mee en win

Blijf op de hoogte van veganieuws

Altijd op de hoogte zijn van nieuwe vega producten, acties en events? Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Viva Las Vega´s en wij zorgen dat je altijd op de hoogte blijft!
Jouw e-mailadres
Jouw voornaam

Doe een donatie

Steun Viva Las Vega's met een (eenmalige) donatie.
Ander bedrag: €
Schrijf je in voor de nieuwsbrief:
Jouw e-mailadres
Jouw voornaam
Secure and Spam free...